Koira-avusteinen pedagogiikka/opetus (AAE)

Jatkokoulutus

Kurssipäivämäärät

Koira-avusteinen pedagogiikka / opetus – AAE

Koira-avusteista työskentelyä pedagogiikan ja opetuksen alalla tehdään useimmiten kouluissa. Koira-avusteisessa opetuksessa pyritään opetussuunnitelman mukaisesti parantamaan lasten ja nuorten oppimistuloksia osallistamalla koira oppimisprosessiin. Samalla pyritään kehittämään lapsen sosiaalisia ja kognitiivisia taitoja. Koira-avusteinen opetus on tavoitteellista. Prosessi dokumentoidaan ja osallistujan edistymistä arvioidaan.

Koira-avusteinen pedagogiikka/opetus käsitteenä kattaa useita eri variaatioita ja erilaisia kohderyhmiä.

Lukukoira
Koira-avusteisen pedagogiikan koulutukseemme sisältyy osio lukukoiratyöskentelystä. Lukukoiran osallistamisessa oppimisprosessiin on ensisijaisesti tavoitteena auttaa lasta kehittämään lukemisen taitoa ja luetun ymmärtämistä. Olemme kehittäneet oman lukukoirakoulutuksemme Yhdysvalloissa toimivan R.E.A.D –konseptin mukaan. R.E.A.D -kirjainlyhenne tulee sanoista ”Reading Education Assistance Dog”. Koulutuksessamme voit halutessasi suorittaa kyseisen R.E.A.D-ohjelman lisenssin ja saat käyttää heidän konseptiaan omassa työssäsi lasten kanssa.

Ystäväkoira -konsepti – lisäharjoituksia opetussuunnitelmaan
Ystäväkoira -konseptin on kehittänyt Svenska Terapihundskolanin perustaja Sara Karlberg. Ystäväkoira -konseptin avulla pyritään kehittämään lasten empatiaa, kunnioitusta sekä vastuuntuntoa liittyen eläimiin ja luontoon. Konsepti sisältää harjoituksia, jotka on liitetty opetussuunnitelmaan, satukirjoihin, maalauslehtiöihin, esitteisiin ja materiaaliin, jotka on valmistettu ammattimaiseen käyttöön. Konseptissa on huomioitu turvallisuus, allergiat sekä työskentely-ympäristö.

Esitietovaatimukset

Peruskoulutus (AAA)

Koiran soveltuvuusarviointi lapsien kanssa

Kasvatusalan tutkinto

Tietokoneen käyttömahdollisuus, tekstinkäsittelyohjelman osaamista ja toimiva internetyhteys

Yleiset ehdot

Klikkaa täältä

Lataa kurssitiedot täältä
Klikkaa ikonia

Kurssihinta  1990€ (sis. alv 24%)
Hintaan  sisältyy koiran koulutusliivin vuokra, soveltuvuusarvionti lapsien kanssa ja AAE-koulutus. Kurssikirjallisuus ei sisälly hintaan.

Sertifionti   315€ (sis. alv 24%)