Renja, Cindy o. Kira

Renja Hakala

Kouluttaja/TJ/Omistaja

Renja on Suomen Terapiakoirakoulun omistaja ja toimii kouluttajana eri puolilla Suomea. Renjalla on kaksi koulutettua havannankoiraa. Vanhempi niistä, Cindy, on käynyt AAA (peruskoulutuksen) ja jatkokoulutukset AAT (terapiakoira) ja AAE (koulukoira). Cindy on työskennellyt pääasiassa lasten ja nuorten parissa toimien mm tukena erityislapsille. Nuorempi koira Kira on käynyt AAA-peruskoulutuksen ja AAA+:n, eli myös Kira on työskennellyt lasten kanssa peruskoulussa esimerkiksi lukukoiran tehtävissä. Sekä Cindy että Kira ovat myös tehneet satunnaisia vierailuja vanhainkoteihin muun työn lomassa.

Sosiaalisten työkoiratiimien sekä terapia- ja koulukoiratiimien kouluttamisen lisäksi Renja vetää koirakursseja, pääasiassa koirille ja heidän ohjaajilleen suunnattuja pentu-, temppu-, aktivointi- ja arkitottelevaisuuskursseja.

Koulutukset

Renja on ammatiltaan eläintenkouluttaja ja kasvatustieteen maisteri, erityiskiinnostuksen kohteena ulkona oppiminen. Renja on työskennellyt luokanopettajana ja myös perustanut luontokoulun ja työskennellyt siellä 10 vuotta luontokoulunopettajana. Näiden lisäksi Renja on käynyt muita koulutuksia, jotka tukevat työtä lasten ja aikuisten parissa, kuten NLP Practitioner.

monica-solvikens-dog-sport

Monica Wilenius

Kouluttaja

Monica työskentelee kouluttajana Suomen Terapiakoirakoulussa, jossa hän kouluttaa sosiaalisia työkoiratiimejä ja terapia- ja koulukoiratiimejä.
Hän työskentelee myös malinoisinsa Akkan, shelttinsä Qwickin ja australialaisen labradoodlensa Fannyn kanssa. Akka on koulutettu AAA+ ja AAE, Qwick AAA+ ja Fanny AAA+.

Monica on kouluttautunut koira- ja ongelmakoirakouluttajaksi keskittyen koirien hyvinvointiin. Hän pyörittää yritystään Solvikens Dog Sport, jossa tarjotaan erilaisia palveluita koirille ja niiden ohjaajille. Monica kouluttautuu tällä hetkellä luokanopettajaksi ja on kiinnostunut lasten, nuorten ja koirien erityisopetuksesta.

Monica rakastaa omien koiriensa kanssa treenaamista ja auttaa myös muita kilpatavoitteisia koiratiimejä hyviin kilpailutuloksiin. Monica treenasi saksanpaimenkoiransa Chilin kanssa suojelua ja metsäjälkeä sekä kilpaili SM-tasolla suojelussa. Malinoisinsa Akkan kanssa Monica treenasi metsäjälkeä ja kilpaili kansallisella ja pohjoismaisella tasolla. Nyt Monicalla on saksanpaimenkoira nimeltä Cawa, jonka kanssa hän aikoo valloittaa kilpailukentät.

Koulutukset

Monica on koulutukseltaan uimaopettaja, vauvauintiopettaja, koulunkäynninohjaaja, sekä koiran- ja ongelmakoiran kouluttaja. Tällä hetkellä hän opiskelee luokanopettajaksi.