Renja Hakala

Kouluttaja/TJ/Omistaja

Renja on Suomen Terapiakoirakoulun omistaja ja toimii koulutusohjaajana eri puolilla Suomea. Renjalla on kaksi havannankoiraa joista vanhempi, Cindy, on käynyt peruskoulutuksen CAA ja jatkokoulutuksen CAT/CAP. Cindy työskentelee pääasiassa lasten ja nuorten parissa toimien mm tukena erityislapsille. Nuorempi koira Kira on käynyt CAA-peruskoulutuksen ja CAA+:n, eli myös Kira työskentelee lasten kanssa peruskoulussa esim lukukoirana. Sekä Cindy että Kira tekevät myös satunnaisia vierailuja vanhainkoteihin muun työn lomassa.

Koulutukset

Renja on ammatiltaan eläintenkouluttaja ja kasvatustieteen maisteri, erityiskiinnostuksen kohteena ulkona oppiminen. Renja on työskennellyt luokanopettajana ja myös perustanut luontokoulun ja työskennellyt siellä 10 vuotta luontokoulunopettajana. Näiden lisäksi Renja on käynyt muita koulutuksia, jotka tukevat työtä lasten ja aikuisten parissa, kuten NLP Practitioner.

virpi_stkk

Virpi Vesanen

Kouluttaja

Virpi toimii Suomen Terapiakoirakoulussa koira-avusteisen työskentelyn kouluttajana, ja kouluttaa terapiakoira-ohjaaja -tiimejä koira-avusteiseen toimintaan, terapiaan ja opetukseen.

Virpillä on oma yritys, Terapiakoirakoulutus Keteliini, jonka kautta hän tekee mm. seuraavia koulutuksia: pentukoulutukset, koira-ohjaaja -vuorovaikutuksen kehittäminen, valmennusta terapiakoirakoulutukseen ja soveltuvuusarviointiin sekä lajikoulutuksia agilityssa ja tottelevaisuuskoulutuksessa

Virpillä on kolme koiraa, shetlanninlammaskoirat Kete ja Toto sekä belgianpaimenkoira Gere. Harrastuksina heillä on agility ja TOKO. Gereä koulutetaan pelastuskoiraksi.

Koulutukset

Animals & Human Health Certificate Program