Koira-avusteinen toiminta (AAA)

Kurssipäivämäärät

AAA Koira-avusteinen toiminta

AAA+ Koira-avusteinen toiminta lasten kanssa

AAA:ssa eli Koira-avusteisessa toiminnassa koirakon (koira-ohjaaja -tiimi) tehtävänä on yksinkertaiset vierailut, joille ei aseteta yksilöllisiä tavoitteita, eikä toiminnan dokumentointia vaadita. Vierailujen vaikutukset ovat hyviä – tutkimusten mukaan koirakon vierailut laskevat osallistujien verenpainetta ja lievittävät heidän kipua ja stressiä. Nämä ovat vain joitain esimerkkejä eläinavusteisen toiminnan positiivisista vaikutuksista.

Koira-avusteisessa toiminnassa koiran ohjaajan ei tarvitse työskennellä sosiaali-, kasvatus- tai terveysalalla. Koiranohjaajan tulee olla kuitenkin perehdytetty koira-avusteiseen toimintaan sekä laitos- ja asiakaskäyntien tekemiseen.

AAA+  Sinulle, joka haluat työskennellä koira-avusteisesti alle 13-vuotiaiden lasten parissa, tarjoamme myös mahdollisuutta tehdä soveltuvuusarviointi lasten kanssa AAA-peruskoulutuksen yhteydessä. Ilmoitathan meille mikäli tämä kiinnostaa sinua.

Koira-avusteinen toiminta -koulutuksemme on peruskoulutus koira-avusteiselle työskentelylle, jonka jälkeen voit jatkaa jatko-opintoina koira-avusteisen terapian (hoitoalan ammattilaiset) tai koira-avusteisen opetuksen (kasvatusalan ammattilaiset) kursseilla.

Esitietovaatimukset

Koiran soveltuvuusarviointi (kurssin alkamisen yhteydessä)
AAA Vähintään 2 vuoden lukio- tai ammattikoulutus
Tietokoneen käyttömahdollisuus, tekstinkäsittelyohjelman osaamista ja toimiva internetyhteys

AAA+ Aloitettuanne AAA-koulutuksen voitte tehdä soveltuvuusarvioinnin lasten kanssa.

Yleiset ehdot

Klikkaa täältä

Lataa kurssitiedot täältä

tai klikkaa ikonia

AAA koulutuksen hinta: 1900 € (sis alv 24%, soveltuvuusarviointi, koulutusliivi ja sertifiointi) Kurssikirjallisuus ei sisälly hintaan. Saat ensin laskun soveltuvuusarvioinnista (195€ sis.alv.) Jäljellä oleva summa laskutetaan hyväksytyn soveltuvuusarvioinnin suorittaneilta koulutuksen alkaessa (mahdollista maksaa useammassa erässä)

Hinta AAA+: soveltuvuusarviointi lasten kanssa 150€  (sis alv 24%) AAA-koulutuksen yhteydessä. Jos haluat suorittaa lapsisoveltuvuusarvioinnin ja lyhyen lisäkoulutuksen vasta AAA-koulutuksen jälkeen, otathan yhteyttä ja pyydä lisätietoja!

Koira-avusteinen toiminta – Vaasa/Vöyri

Soveltuvuusarvionti: 11.8.2024
Kurssipäivämäärät: 14.9, 13.10, 17.11 ja 15.12 (käytännön koiran koulutusta), sekä 3 etäluentoa (fyysisten tapaamisten yhteydessä, tarkka ajankohta sovitaan myöhemmin)
Sertifionti: 16.3.2025